PERSBERICHT
Klanten tonen hun waardering
Suzuki verkozen tot klantvriendelijkste automotivebedrijf van Nederland
Marktonderzoeksbureau MarketResponse heeft Suzuki uitgeroepen tot het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland in de automotivesector. De ranglijst komt tot stand op basis van daadwerkelijke klantervaringen, wat deze overwinning extra glans geeft.
Sinds 2007 onderzoekt MarketResponse jaarlijks de klanttevredenheid van de Nederlandse consument. Dit is het grootste onafhankelijke en doorlopende consumentenonderzoek naar ‘het klantvriendelijkste bedrijf’. Daarbij wordt uitsluitend gekeken naar de beoordeling van echte klanten. De bedrijven kunnen zelf geen enkele invloed uitoefenen op de uitslag. Een eervolle overwinning dus.
Suzuki aan kop
Suzuki behaalde de afgelopen jaren al goede scores bij het onderzoek, met onder meer een tweede plaats in de categorie Automotive bij de editie van vorig jaar. Nu is Suzuki een trede geklommen op de ladder en mag het zich met een gemiddeld rapportcijfer van 8,1 het klantvriendelijkste automotivebedrijf van Nederland noemen. In de algemene ranglijst neemt Suzuki een mooie vijfde positie in.
Dit jaar gaven 6.000 consumenten in totaal 97.859 beoordelingen over 352 bedrijven en organisaties in Nederland. Nieuw is dat de ondergrens voor deelname dit jaar is verhoogd. Een bedrijf moet minstens 100 beoordelingen hebben gekregen om mee te kunnen dingen naar de titel. Die grens lag voorheen op 75 beoordelingen. Dit jaar voldeden 266 bedrijven aan de eis.
Dicht bij de klant
Geordy Bloem, Algemeen Directeur Suzuki Nederland: “Met ons merk en vooral onze dealerorganisatie kiezen we bewust voor een strategie waarbij we dicht bij de klant blijven. De uitkomst van het onderzoek van MarketResponse, waarbij we ook het voorgaande jaar al een heel mooie uitkomst realiseerden, laat zien dat we hiermee de juiste weg zijn ingeslagen. Daarom ben ik ook enorm trots op onze Suzuki-organisatie, dat we ons nu het klantvriendelijkste automotivebedrijf van Nederland mogen noemen.”