veelgestelde vragen zakelijke leaseauto

Veelgestelde vragen over mijn zakelijke leaseauto

We begrijpen dat het rijden van een zakelijke leaseauto best wat vragen met zich mee kan brengen. Hieronder vind je alle veelgestelde vragen over jouw zakelijke leaseauto. Zo ga je goed voorbereid op pad!

Bekijk veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wat als ik nog wil doorrijden na de einddatum van mijn leaseacontract?
Neem in elk geval contact met ons op. Als de auto geen onderhoud nodig heeft en er niet meteen een APK-keuring nodig is, dan gaan we hier soepel mee om. Komen er hoge kosten bij kijken om de auto nog even veilig op de weg te houden, dan is verlenging niet mogelijk. Heb je een kortlopend contract en wil je dit met één of twee jaar verlengen? Dan maken we een voorstel op maat. Vraag hierom bij je vaste aanspreekpunt.
Wat moet ik doen bij een adreswijziging?
Geef het nieuwe adres aan ons door! Stuur hiervoor een e-mail naar info@oostendorp-autolease.nl en vermeld hierin je naam en het kenteken.
Waar kan ik mijn winterbanden laten monteren?
Je kunt je winterbanden laten monteren bij alle vestigingen van Oostendorp Auto en bij die van Profile Tyrecenter. De plek waar je de aanschaf regelt, blijft het wisselpunt gedurende de hele leaseperiode. De winterbandenregeling omvat 1 set winterbanden. Wissel daarom zeker niet te laat terug naar de zomerbanden. Zo profiteer je maximaal van deze set.
Wie mag er in mijn leaseauto rijden?

Iedereen met een geldig Nederlands rijbewijs mag in de auto rijden en is verzekerd. Je blijft wel zelf verantwoordelijk voor de auto. Bij schade belast Oostendorp Autolease het eigen risico aan jou of je werkgever door.

Let op: Ben je in loondienst? dan kan het zijn dat je werkgever hierin een beperking heeft aangebracht in het autoregelement.

Blijft de (lage) bijtelling geldig als er iemand anders in de auto gaat rijden?
Ja, de bijtelling is gekoppeld aan de auto en de bij de auto horende CO2 uitstoot. Dit staat vast gedurende 5 jaar na de eerste registratie van de auto. Hierbij maakt het niet uit of er continue dezelfde berijder in rijdt.
Ik wil mijn auto meenemen naar een nieuwe werkgever. Kan dat?

Jazeker kan dat. Oostendorp Autolease zal hierin haar medewerking verlenen op één voorwaarde: je nieuwe werkgever moet financieel door ons goedgekeurd worden. Als dat zo is, dan kan het contract voor de resterende periode tegen gelijkblijvende voorwaarden en kosten worden meegenomen. Je nieuwe werkgever dient dan feitelijk het oude contract uit.

Daarmee is je huidige werkgever (en vaak ook jijzelf indirect) geen boete verschuldigd aan Oostendorp Autolease.

Ik ben mijn tank- of laadpas kwijt, wat nu?
Meldt een verloren tankpas bij ons! WIj kunnen de pas dan direct blokkeren en een nieuwe voor je aanvragen. Telefoon 0413-242033
Wat moet ik doen bij een sterretje in mijn ruit?

Je mag bellen met Glasgarage en Autotaalglas voor het laten repareren van het sterretje. Een sterreparatie voorkomt in veel gevallen het doorscheuren van de voorruit.

Bij Oostendorp Autolease ben je geen eigen risico verschuldigd bij sterreparatie, wel bij voorruitvervanging. Het loont dus zeker de moeite om scheuren van de ruit voor te zijn.

Kan ik mijn leaseauto kopen?
Ja, je hebt zelfs als je dat wilt, het eerste recht van koop. We kunnen je net voor de einddatum van je contract een overnameprijs doen toekomen. Je koopt de auto dan rechtstreeks van Oostendorp Autolease. Omdat je de auto al een poosje uitgebreid hebt kunnen testen, ken je de auto van haver tot gort. Daarom verkopen we de auto's zonder garantie, maar wel tegen scherpe prijzen!
Ik ben mijn pincode vergeten. Kan die opvragen?
Ja, je kunt de pincode opvragen. Let op, dit dient via je wagenparkbeheerder te gebeuren. Dat is voor ons een vaste contactpersoon. Pincodes worden om veiligheidsredenen niet aan bestuurders zelf verstrekt.
Reizen naar het buitenland?

De auto’s van Oostendorp Autolease mogen ook in het buitenland gebruikt worden. Hiervoor gelden wel een aantal voorwaarden

  • Het verblijf duurt niet langer dan 30 aaneengesloten dagen;
  • Het land staat vermeld op het internationale verzekeringsbewijs (groene kaart);
  • De contractant/lessee geeft de gebruiker/berijder toestemming voor gebruik in het buitenland;

In de meeste leasecontracten is hulpverlening in Nederland en Europa inbegrepen. Als je reist naar een land buiten Europa, is dit niet het geval. Dit betekent dat eventueel onverhoopte kosten van pechhulp, repatriëring e.d. niet gedekt is binnen het leasecontract of verzekering.

In sommige landen gelden extra voorwaarden voor het gebruik van een leaseauto. Je moet in het bezit zijn van een ‘Buitenlandverklaring’ waarbij de leasemaatschappij je machtigt om de auto te gebruiken in het buitenland. Echter, sommige landen eisen dat deze machtiging is gelegaliseerd. Wij adviseren je goed te laten informeren over de actuele eisen (bijv. bij de ambassade). Op verzoek verstrekt Oostendorp Autolease kosteloos een Buitenlandverklaring. Als de verklaring gelegaliseerd moet worden door de Kamer van Koophandel, verzorgt Oostendorp Autolease dit ook. In dat geval brengen wij administratiekosten in rekening conform de actuele Tarieven dienstverlening.

Marokko, Turkije, Oekraïne en Tunesië
De buitenlandverklaring voor deze landen (MA, TR, UA en TN) moet door de Kamer van Koophandel  worden gelegaliseerd. Daarna moet de gelegaliseerde verklaring door een Rechtbank in Nederland van een zogenaamde apostille worden voorzien. Na ontvangst van de gelegaliseerde Buitenlandverklaring dient u dit officiële bewijs bij een Rechtbank te laten bezegelen met de apostille. De Rechtbank berekent hiervoor kosten.

Waar vind je ons?

Oostendorp Autolease

Oostendorp Autolease

Industrielaan 1
5405 AA Uden

Vandaag geopend

08:00 - 17:30